Vi har hela tiden haft en mission om vad vi vill uppnå med Rolf. Att skapa en bra strukturerad utveckling av medarbetare.
Jag får lov att erkänna att jag många gånger varit frustrerad och skrapat foten i golvet i min iver att få ledare att förstå och kliva över tröskeln. För mig är det så enkelt och självklart.
Igår när vi satt i ett möte med teamet på Rolf insåg jag att vår höga målsättning kan skrämma den kund som fortfarande arbetar traditionellt med medarbetarutveckling.
Dvs vi är så starka i vår ambition i att förändra att vi inte ser att likväl som den som ska börja löpträna inte kan börja med att springa milen.
Vi är tex så ambitiösa på att lära våra ledare att skapa rätt aktiviteter som verkligen är konkreta att vi fastnar i just det istället för att börja med att stötta i att man skapar aktiviteter som följs upp under året. För att sedan ta det ett steg i taget.
När jag kommer till den insikten så blir jag så klart lite irriterad på mig själv. Vem är jag att stå där och skrapa foten i golvet.
Jag ser det verkligen som mitt ansvar att säkerställa att våra kunder blir framgångsrika i Rolf. Det kommer jag inte att sluta med för det betyder att våra kunder kan lite på oss.
Men som en betalande kund sa till mig en gång, Pia det är inte säkert att våra ledare har samma ambitionsnivå som du och det kanske är OK.
Vi håller på med en ny release av Rolf som kommer att släppas under Q1. Den kommer att bli så himla bra. Jag insåg igår att det kommer att göra att vi kan anpassa Rolf mer efter våra kunders ambitionsnivå. Det blir än mer flexibelt men med samma värdegrund, Reflekterande Organisation med Lärande Feedback.
Och jag ska lära mig att för att springa en mil måste man börja med första kilometern. Frågan är vilken aktivitet jag ska sätta upp för det i min utvecklingsplan? 😃 Vad tycker du?